Quattro pogon

Sve o quattro pogonu
Korisnikov avatar
Quattro
Audi opsesion
Audi opsesion
Postovi: 1350
Pridružio se: 9 years ago
Lokacija: Aleksinac-Zitkovac
Kontakt:

Quattro pogon

Post od Quattro » 9 years ago

Torsen => TORque SENsing ... čisto mehanički sklop koji NE reaguje na proklizavanje (uporedjujuci sa svim ostalim elektronski upravljanim središnjim dif-ovima) nego svojim stalnim angazovanjem upravo sprečava prekomernu razliku momenta na izlaznim osovinama.

Torsen dif. koji se koristi kao središnji dif. u Audi quattro vozilima (svim modelima osim TT i A3) napravljen je identično .... razlike u generacijama se odnose uglavnom na način blokade proklizavanja i kombinacijom te funkcije sa ABSom i elektronikom....

TT i A3 koriste Haldex spojku kao središnji dif., a isključivi razlog je poprečno postavljen motor.

Na sledecoj animaciji nedostaje kučište koje drži "hot gears" (ove male osovine sa zupčanicima ), a služi kao pogonsko vratilo ... dakle na animaciji su prikazane različite rotacije izlaznih osovina relativno jedna drugoj ....

http://www.youtube.com/watch?v=Hn0uSCmr ... re=related


Slika

Korisnikov avatar
Quattro
Audi opsesion
Audi opsesion
Postovi: 1350
Pridružio se: 9 years ago
Lokacija: Aleksinac-Zitkovac
Kontakt:

Odg: Quattro pogon

Post od Quattro » 9 years ago

na ovoj animaciji je to malo bolje prikazano ...

http://www.youtube.com/watch?v=L9Le6Mvq ... re=related

kučište (plavo) je spojeno na pogonsku osovinu i prenosi jednaki obrtni moment na obe izlazne osovine .... u momentu kada se počne menjati otpor na jednoj od osovina ona se želi brže okretati i na taj način menja način i smjer okretanja zupčanika koji tu razliku (višak) momenta prenose na drugu osovinu dok istovremeno prenose jednak br. obrtaja i obrtni moment sa ulazne osovine na obe izlazne ... dakle podela momenta je pod stalnom kontrolom

jedini nedostatak ovog mehanizma je što tocak (osovina) koja proklizava mora imati barem nekakav otpor ... ukoliko je jedan tocak u vazduhu ceo sklop pada u vodu ... tu će pomoći blokada difa (manualna ili EDL), ali ukoliko se i tada cela zadnja pogonska osovina vrti u vazduhu torsen nema nikakvog otpora i ne moze se ostvariti pokretanje tockova(moment) koji će pokrenuti vruće zupčanike. u stvarnosti je to nemoguć scenarijo, osim ako ste pali sa zadnjim tockovima preko ruba provalije ... hehehe
Slika

Korisnikov avatar
Quattro
Audi opsesion
Audi opsesion
Postovi: 1350
Pridružio se: 9 years ago
Lokacija: Aleksinac-Zitkovac
Kontakt:

Odg: Quattro pogon

Post od Quattro » 9 years ago

Slika

Korisnikov avatar
Ivke
Audi fanatic
Audi fanatic
Postovi: 942
Pridružio se: 9 years ago
Lokacija: Loznica
Kontakt:

Odg: Quattro pogon

Post od Ivke » 9 years ago

Znaci ako sam dobro razume na quattro pogonu ako je tocak ili osovina u vazduhu tj nema otpor ili oslonac ne može mi pomoci  ???
Slika
A3 1.6 FSI 105ks sportback limited edition 2010
http://www.audiclubserbia.com/forum/pre ... -ljubimci/

Korisnikov avatar
Quattro
Audi opsesion
Audi opsesion
Postovi: 1350
Pridružio se: 9 years ago
Lokacija: Aleksinac-Zitkovac
Kontakt:

Odg: Quattro pogon

Post od Quattro » 9 years ago

Ivke napisao: Znaci ako sam dobro razume na quattro pogonu ako je tocak ili osovina u vazduhu tj nema otpor ili oslonac ne može mi pomoci  ???
nazalost tako,neznam na ovim novijim modelima
Slika

Korisnikov avatar
ilija_rs4
Audi fan
Audi fan
Postovi: 207
Pridružio se: 9 years ago
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Odg: Quattro pogon

Post od ilija_rs4 » 9 years ago

cek zar nije, ako je tocak u vazduhu (samo ne znam po kakvom terenu moram da budem da bi mi tocak bio u vazduhu) zar ne bi trebalo da prebacuje snagu na ostale tockove? tj, ako je na nekom od tockova smanjena trakcija, snaga ide na one tockove na kojima je trakcija veca?
Vorsprung durch Technik

zverko
Audi Beginner
Audi Beginner
Postovi: 79
Pridružio se: 9 years ago
Kontakt:

Odg: Quattro pogon

Post od zverko » 9 years ago

samo kod quattro sistema I i II generacije gde je moguce zakjucati diff manualeno. Tj sve dok je mehanika bila u pitanju moglo je da se manipulise diferencijalima tj da mu se ukljuci ili iskljuci spera(blokada) koja je uglavnom bila potpuna.

banalan primer su recimo WRC automobili koji imaju konstantnu blokadu centralnog diffa pa i ako se desi da otpadne jedan tocak auto moze da ide na 3. Kod komercijalnih vozila toga nema jer takav jedan diff ima strasno visoku cenu. Uprkos tome, toseni iz tih prvih generacija su bili pozanati kao vrlo izdrzljaivi i mogli su da trpe obrtni moment od cak 2700nm.
deutsche gemacht - gut gemacht...

Korisnikov avatar
Quattro
Audi opsesion
Audi opsesion
Postovi: 1350
Pridružio se: 9 years ago
Lokacija: Aleksinac-Zitkovac
Kontakt:

Odg: Quattro pogon

Post od Quattro » 9 years ago

zverko napisao: samo kod quattro sistema I i II generacije gde je moguce zakjucati diff manualeno. Tj sve dok je mehanika bila u pitanju moglo je da se manipulise diferencijalima tj da mu se ukljuci ili iskljuci spera(blokada) koja je uglavnom bila potpuna.

banalan primer su recimo WRC automobili koji imaju konstantnu blokadu centralnog diffa pa i ako se desi da otpadne jedan tocak auto moze da ide na 3. Kod komercijalnih vozila toga nema jer takav jedan diff ima strasno visoku cenu. Uprkos tome, toseni iz tih prvih generacija su bili pozanati kao vrlo izdrzljaivi i mogli su da trpe obrtni moment od cak 2700nm.
e a koji bi trebao da je kod mene diferencijal,i koliko sam mogao da primetim kad sam vadio osigurace ja ESP nemam, mozda pravim  glupo poredjenje ali me interesuje.na mestu gde oni stoje je prazno
Slika

zverko
Audi Beginner
Audi Beginner
Postovi: 79
Pridružio se: 9 years ago
Kontakt:

Odg: Quattro pogon

Post od zverko » 9 years ago

IV generacija. a ESP su poceli da ugradjuju od 2000 pa nadalje.
deutsche gemacht - gut gemacht...

Korisnikov avatar
jevrem
Administrator
Administrator
Postovi: 8310
Pridružio se: 9 years ago
Lokacija: Smederevska Palanka
Kontakt:

Odg: Quattro pogon

Post od jevrem » 8 years ago

Evo jos malo objasnjenje quattro pogona po modelima

http://www.awdwiki.com/en/audi/
Audi A3 1.8T 1997. 110kw

Korisnikov avatar
baksy
Audi Beginner
Audi Beginner
Postovi: 12
Pridružio se: 9 years ago
Lokacija: Požarevac
Kontakt:

Odg: Quattro pogon

Post od baksy » 8 years ago

Pozdrav Jevreme
Interesuje me za moj audi A6 2.8cm3 142kw iz 1998 god quattro
generacija je IV ali me interesuje  do koje brzine je u funkciji do 40km/h ili do 80km/h i da li je odnos 50:50 ili..?
Devojka može da bude sa sela ali auto mora biti iz Nemačke!!!

Korisnikov avatar
jevrem
Administrator
Administrator
Postovi: 8310
Pridružio se: 9 years ago
Lokacija: Smederevska Palanka
Kontakt:

Odg: Quattro pogon

Post od jevrem » 8 years ago

Ovo ti je isecak iz teme ovde na forumu u vezi IV generacije quattra

"IV generacija Quattro pogona se ugradjivala pocev od 1996 Audi A4/S4/RS4, Audi A6/S6/Audi RS6, Audi A8/S8 sa manualnim i automatiskim menjacem. kod njih je manuelno zakljucavanje zadnjeg diff zamenjeno Elektronskim Zakljucavanjem Diff a sve podpomognuto senzorima ABS-a koji daju signal o kretanju tocka i ujedno preko otvorenog diff prebacuje vucnu silu na tocak koji ima vise trakcije EZD radi na brzinama do 40kmh a kod jacih modela kao S4/S6/S8 i do 80 km/h . jedino su A8 i S8 izuzetci gde EZD ogranicava broj rpm ako dodje do nekontrolisanog okretanja tocka.
sastoji se od : Centralni TORSEN diff, sa 50/50 podelom i automatskim zakljucavanjem do 80% vucne sile na obe osovine. Neka novija vozila (2006+ B7 RS4) imaju deljenje 40/60 - napred /nazad
Otvoreni zadnji diff, elektronsko zakljucavanje i otvoreni predji diff takodje elektronski lock.
Ovakva kombinacija je proizvela to da se u on-road auto nece kretati samo ako sva cetiri tocka u isto vreme izgube trakciju a u off-road uslovima samo ako jedan prednji i jedan zadji tacak izgube trakciju."
Audi A3 1.8T 1997. 110kw

Muller
Audi Beginner
Audi Beginner
Postovi: 47
Pridružio se: 9 years ago
Lokacija: Banja Luka
Kontakt:

Odg: Quattro pogon

Post od Muller » 8 years ago

Zanima me koliko brzo možete da se krećete sa quattro pogonom na cesti sa utabanim snijegom kakva je uglavnom ovih dana. Pošto sa svojim A3 koji ima sve četiri zimske gume idem oko 50-60kmh na otvorenoj cesti koliko bi se recimo kretao A4 quattro na bezbjedan način u istim uslovima?
Kada mi se npr u krivini otme zadnji dio pustim gas i kontriram volanom a šta se radi u istoj situaciji sa quattro pogonom?

Korisnikov avatar
jevrem
Administrator
Administrator
Postovi: 8310
Pridružio se: 9 years ago
Lokacija: Smederevska Palanka
Kontakt:

Odg: Quattro pogon

Post od jevrem » 8 years ago

Isto se kontrira samo sto se kod quattra dodaje gas da bi izvlacio auto iz krivine.
Audi A3 1.8T 1997. 110kw

Muller
Audi Beginner
Audi Beginner
Postovi: 47
Pridružio se: 9 years ago
Lokacija: Banja Luka
Kontakt:

Odg: Quattro pogon

Post od Muller » 8 years ago

Znači dodaš gas da poboljšaš trakciju na zadnjoj osovini, gledao  sam to na YT ali sam mislio da to rade samo iz zabave. Znači quattro nije za bržu vožnju ali obezbjeđuje prohodnost po blatu i dubokom snijegu.

Odgovori
  • Slične teme
    Odgovora
    Pogledano
    Poslednji post

Povratak na “Quattro”